I Wish - Del 8 ''Party all night long''

- Oh i know my dear sa hon med en snorikg röst. Vi båda flög ner på golvet och vred oss av skratt.
- Hey we are... here? Niall och dom andra kom in i vardasgrummet och stirrade på oss där vi låg och skrattade.
- Carly? Varför står one direction i ditt vardagsrum? sa hon och höjde på ögonbrynet.
- Åh, detta är min nya vänner skrattade jag. Hon gapade bara åt mig och stirrade på dom.
________________________________________________________________________________________
Carly's perspektiv:
 

- English please? sa Louis och stirrade konstigt på oss.
- Right.. Nice to meet you im Fiffi sa hon och log mot dom. Värst vad hon blev självsäker nu då?
- I guess you know who we are? skrattade Harry och blinkade.
- Oh i do skrattade hon. Killarna satte sig i soffan och tittade på oss.
- ICE CREAM! skrek Niall och tog min glass.
- Hey! It's mine! sa jag och låsades bli ledsen.
- What are you watching? sa Louis och tittade på oss.
- Mirror Mirror sa jag och log.
- I want to see scary movie! sa han sen.
- Sorry Louis. Jag räckte ut tungan och han log elakt.
- I gonna get you han flög upp och jag fattade så jag började springa.
- NOOO! skrek jag och Louis lyfte upp mig och snurrade runt mig.
- Poop on you sa han och jag började skratta. Dom andra kom ut och tittade på mig när Louis stog typ en meter i från mig och jag garvade i hjäl mig.
- Em Carly? Snälla ta det lungt! Du skämmer ut dig inför dom sa Fiffi och tittade konstigt på mig.
- So? Jag gör det jämt mig jag bryr mig inte sa jag och slutade skratta.
- Omen det är ju fan pinsamt? Jag blev irriterad på henne! Hon brukade själv hålla på så. Men bara för one direction va hos mig så tyckte hon det var pinsamt?
- Sen när bryr du dig om vad folk tycker?
- Sen alltid? sa hon med löjligt tillgjord röst. Skämtar hon eller?
- Whatever, so guys... Party tomorrow? sa jag och stirrade mot Fiffi.
- Yeah sure. We know a place, but i think we need to go now but see you tomorrow at 7 pm sa Liam och vi nickade. Dom försvann sen och jag gick upp på mitt rum. Fiffi hade ett gästrum så vi sov inte i samma rum. Efter en stund så öppnades dörren och Fiffi kom in.
- Hade inte du skämt ut dig hade dom nog inte dragit!
- Eller så drog dom för att vi började snacka argt mot varandra på ett annat språk? Fiffi hade lätt för att säga saker hon inte menade och hon hade ett väldigt temprament.
- Aja god natt gummsisen skrattade hon och gav mig en kram sen så gick hon ut. Jag suckade och tog på mig min pjamas och sen gick jag till badrummet och borstade tänderna och tvättade bort mitt smink. Jag slängde mig i sängen och somnade direkt.
 
Dagen efter Carly's perspektiv:
 

Klockan var snart 5 och hela dagen ahde gått åt på att välja kläder, duscha och fixat håret. Vi skulle ha likadana klännigar fast i olka färger. Min klänning var ganska kort och vit med silvriga ränder och till det hade jag ett par silvriga pumps. Jag hade lockat håret och ruffsat till det lite så det blev snyggare och naturligare. Jag hade sminkat mig med mascara, ljust läppglans och en tunn linje eyeliner. Fiffi's klänning var svart i stället och hon hade ett par svarta chillklackar. Hon hade låtit sitt blonda lockiga hår vara och så hade hon en likadan sminkning. Nu det sista sminkade vi oss och tog på oss allting. Vi satte oss och åt lite först och tog några för shots. Mamma och pappa var inte hemma vilket var tur för eftersom jag inte fyllt 18 riktigt än så ville dom inte att jag skulle dricka. Men i kväll skulle det bli ordentlig fest. Jag kollade på klockan och såg att den var 18:56.
- Fiffi dom kommer om 4 minuter, ska vi gå ut? Fiffi nickade och vi gick ut. Efter några minuter kom killarna i en taxi och vi hoppade in.
 
Det hade varit lätt för oss att komma in. Fiffi var redan 18 och killarna hade fått vakten att släppa in mig. Vi hade nog varit här i snart 2 timmar och jag hade fått i mig ganska mycket. Jag stod och dansade väldigt tätt intill Niall. Han var ganska dåsig han med och plötsligt blev det en tryckare. Vi ställde oss väldigt tätt och han hade sina hände rpå min svank. Jag tog mina runt hans hals och plötsligt kom hans läppar närmare mina. Vi började kyssas och jag log.
 
_______________________________________________________________________________________
Sådär kapitel 8. MINST 2 kommentarer tills nästa kapitel :) Orkar inte rätta stavfelen xd

 


Kommentarer
directionerstorie

Hej, vi är två novellbloggare och skulle vara kul om du ville besöka våran blogg och ge någon av novellerna en chans. Det vore jätte kul, hoppas verkligen du kommer gilla någon av dom. Kram! Föressten, jättebra kapitel!

2012-06-28 @ 00:40:27
URL: http://www.directionerstorie.blogg.se/
Marie

ÄLSKAR det! NÄSTA DEEEEL SNAART! :)♥

2012-06-30 @ 00:48:50
:D

MERA:D!!!!!!

2012-07-01 @ 14:23:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0