I Wish - Del 14 '' The Kiss''

- I don't like hospitals since..
- Since?
- Nah nothing hon log mot mig och blunade.
- okey, are you tired? Hon nickade lite innan jag gick ut för att ringa killarna. Äntligen hade hon vaknat.
_______________________________________________________________________________________________

Jag satt hemma i mitt rum och tittade ut genom mitt fönster. Jag hade ne fönsterbänk som jag satt på.
6 månader av mitt liv har försvunnit. Jag är 18 nu och får göra vad jag vill. Jag har fyllt 18 när jag var medvetslös. När Niall hade gått ut och ringt killarna hade dom skyndat sig till sjukhuset och besökt mig. Alla tyckte vi skulle ha en fest eller gå ut men jag tackade nej. Jag ville helst inte fira min födelsedag. Det hade gått en vecka sen jag fick komma ut från sjukhuset som var två dagar efter jag vaknat. Jag hade inte pratat med killarna. Jag hade snackat lite snabbt med Fiffi och mina föräldrar. Mamma hade stannat hemma dom första dagarna men sedan stuckit på affärsresa. Pappa jobabde för mycket för att få ledigt.
Jag mådde dåligt. Känslan av att ett halvår av mitt liv hade gått åt på att vara koma kändes så... hemskt. Jag kände mig tom. Jag suckade och gick mot mitt badrum. Jag gick in i dushen och satte på min spotify lista. Den första som kom var More Than This av One Direction. Jag log och började sjunga med. Jag log när Niall's solo kom och fortsatte sjunga med när Louis kom och sen refrängen.
 
If I'm louder Would you see me?
Would you lay down in my arms and rescue me?
Cause we are, the same You saved me, when you leave its gone again
And then I see you on the street In his arms, I get weak
My body falls I'm on my knees, Praying
When he opens his arms 
And holds you close tonight It just won't feel right
Cause I can love you more than this, yeah
When he lays you down, I might just die inside It just don't feel right
Cause I can love you more than this
 
Jag gick ut ur dushen och satte en handuk runt min kropp. Jag torkade mitt hår och satte upp det i en toffs.Jag gick in till mitt rum och min blick for i genom rummet. Jag stirrade på min gitarr som stod i ena hörnet av mitt sovrum. Jag log lite och tog på mig kläder. Det fick bli mjukisbyxor och ett linne. Jag tog min gitarr och satte mig i sängen. Jag började dra några acord och det kändes underbart. Mina högsta dröm är att bli sångerska och jag har så länge jag vet sjungit och spelat gitarr.
 
Det ringde på dörren och jag la i från mig min gitarr och slutade sjunga. Jag suckade och gick ner för trappan. Jag öppnade dörren och fick en chock när Niall stod där.
- Hi sa han blygt och log lite lätt.
- Hi there sa jag och log.
- How are you? Haven't seen you in a while...
- Im fine I think jag suckade lite och öppnade dörren lite mer så att han kunde komma in. Niall gick in och tog av sig skorna. Han följde efter mig in till vardagsrummet och satte sig i soffan.
- So, why are you here?
- We miss you cutie skrattade Niall.
- I miss you too but i won't leave this house! Do you understand how it feels to understand that six moths of your life is wasted on sleeping?
- No I don't but do you really wanna waste more time on thinking of how you wasted six months on sleeping?
- No you're right!
- Well I know.. So please don't leave me or any of us!
- Please don't leave me... mumlade jag. Har någon sagt det till mig förrut? Orden ekar i mitt huvud. Har Niall sagt det innan?
- I have to go now but get dresst en come over to our house later. Harry and Louis aparment.
- Okey! Jag log och följde han till dörren. Niall gick ut och då slog det mig. Jag hörde orden eka i huvudet.
'
'Please don't leave. You may not know this but I want to tell you. I like you. I really like, more than a friend and I don't know if you feel the same way but if you do i would be so happy.I would be your everything and I would take care of you until we are old. I would be your world just like you are my world. I would be your boyfriend until that day you don't want me anymore or until that day i become your husband... But if you don't, I understand but you could atleast wake up for me? Please. You are everything to me...'' 

Det var när jag låg i koma. Han satt där och sa att han gillade mig. Jag skyndade mig ut genom dörren och såg Niall gå på gatan inte så långt där i från.
- Niall! Wait! Jag sprang allt jag kunde och stammade bakom Niall.
- What are you doing?
- Wait! I remeber!
- What do you remeber?
- What you said! When I was in coma.
- Oh you do?
- Did you mean it Niall?
- Well yes... I mean your are... Mer hann han inte säga innan jag pressade mina läppar mot hans och jag kände hur han besvarade kyssen. Det var något bekant med den. Vi avslutade kyssen aldelles för fort. Niall log mot mig och jag tog hans hand och drog med honom tillbaka hem till mig.
 
Jag följde lydigt med Carly hem. Hade hon nyss kysst mig? Vi gick in till henne och hon satte sig i soffan. Jag satte mig jämte henne och tittade frågade på henne. Hon rodnade lite och tittade ner i marken.
- Do you wanna watch a movie? Jag nickade och hon log mot mig.
- You can pick movie I get some ice cream. Hon försvann och jag gick fram till hyllan där hon hade filmerna. Det fick bli Dear John. Efter en liten stund kom Carly ut med varsinn Ben & Jerry.
 
Filmen var slut och jag låg ner i soffan med Carly över mig.
- Are you sleeping? viskade jag mot henne. Ett leende spreed sig på hennes läppar och hon tittade upp mot mig.
- Nah im not tired, what time is it?
- 11 am, I have to go now.
- You can sleep here if you want to? sa hon och log söt. Gud vad hon var underbar.
- Yeah sure. Hon log och blundade. Jag pussade henne's näsa och efter en liten stund hörde man hennes snarkningar. Inte trött va? Det tog inte så lång tid innan jag också somnade.
________________________________________________________________________________________________
Del 14! Ohh A littel romance :) Kääärleek på gång! Vad tror ni kommer hända mellan Niall & Carly nu då? Orkade inte vänta på 6 kommentarer efter som ni kommenterar dåligt. Vi kör på 4+ med kommentarerna. Jag vet inte hur det blir med uppdateringen eftersom att jag kanske ska åka till ungern på måndag men inget är bestämt än. Hur det än blir så kommer jag meddela det och ha på tidsinställda inlägg men då komemrd det inte vara varje dag. Men vad tycker ni i alla fall om detta kapitlet? :)


Kommentarer
Saga

Jättebra!! fattar inte hur du kan skriva så bar!!<33

2012-07-22 @ 16:26:32
Ava

Hej, du sa att du kunde göra en 1D header åt mig? :)

2012-07-23 @ 21:47:06
URL: http://onedirectionnovels.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0