I Wish - Del 17 ''Help?''

- What? sa Harry chockat.
- yes and now she's gone? sa jag irriterat. Vi pratade en liten stund och det slutade med att vi skulle ut och leta efter henne. Hon kunde vara vart som helst.
_________________________________________________________________________________________________
 
Jag sprang allt jag kunde. Vart visste jag inte. Trodde han verkligen att jag skulle göra något sånt? Att jag skulle vara otrogen? Hur kunde han bara skrika på mig så när jag har blåmärken överallt och är i tårar? Han är en idiot. Louis fanns där för mig i alla fall. Men nu sprang jag bort från dom alla. Men det var svårt. Dom är överallt. Posters, affärer och såklart bakom mig. Eller inte riktitg men jag hörde hur dom ropade mitt namn någonstans. Jag började nog bli lite svag. Min ben värkte och det värre än innnan. Jag tittade mig omkring och råkade springa in i någon. Jag hörde hur någon flämtade till.
- Förlåt mumlade jag och satte mig på marken.
- Svensk? sa hon lite chockat. Oj jag pratade svenska. Jag tittade upp på henne och såg på en tjej som var inte jätte lång. 1.60? Kanske några mer centimeter. Hon hade blont lite vågigt hår och henne's gröna ögon lyste.
- Kan du svenska? Hon stödje mig lite och jag log. Tack för att jag hittat henne.
- Ja lite.
- Jaha.. Jag orkar inte suckade jag och slöt ögonen.
- Kom. Följ med mig sa hon vänligt.
- Okej...Vart?
- Till min lägenhet här i London skrattade hon. Jag nickade och hon hjälpter mig hem till henne.
 
Jag la mig ner i henne's soffa. Det kändes shönt att få vila lite. Hon kom ut med varsin kopp te och satte sig jämte mig. Jag satte mig i skräddarställning.
- Vad heter du? frågade jag nyfiket. Jag visste ju faktsiskt inte vad hon hette.
- Melinda och du?
- Jag är Carly. Tack för allt Melinda.
- No worries, så berätta om dig själv. Hon sörpte lite på sitt te och log mot mig.
- Jag heter Carly Johanssen. Jag är 18 år och bor med min mamma och pappa här i London.
 Finns inget att veta om mig. Berätta om dig själv!
- Okej. Jag heter Melinda Falk och flyttade nyss hemifrån. Hit till London då. Jag ärr ett fan av one direction skrattade hon. Så satt vi flera timmar. Vi pratade och berättade ja nästan allt för varndra. Tydligen så hade hennes syster dött i en bilkrash och med hjälp av one direction så hade hon börjat måbättre. Jag tyckte så synd om henne. Allt hon vart med om. på bara 2 år. Hon hade gråtit ut och jag hade tröstat henne. Jag hade berättat om mitt förflutna. Nästan allting. Jag hade en hård bakrund. När jag gick i grundskolan gick jag i boxning. Jag var i slgsmål då och då. Jag var även cheerleader kapten och dansade så jag hade status. Men under hela grundskolan hatade jag allting fast ingen visste om det. Förrutom Nina. Men under sommaren efter 9:an ändrades en hel del. Nina försvann och jag fick klara mig själv i gymnasiet. Jag slutade med boxning och allt gick bra. Fick nya vänner men vad som än händer så kommer jag alltid sakna Nina.
- Hej då. Vi hörs sa hon och kramade om mig. Jag nickade och så gick jag hemmåt. Vi hade bytt nummer så vi skulle umgås någon dag nu. Hon var verkligen en sån vän jag behövde nu. Jag kunde lita på henne och det visste jag.
- Carly? Jag vände mig om och såg dom. Nej inte nu! Jag hade släppt alla tankar på dom.
- Just leave me alone! Forever sa jag argt.
- But Carly? sa Niall sorgset.
- No! The fact that you actully thought that I would cheat on you prove that i can't trust you sa jag argt. Jag började gå där i från men dom kom efter.
- I'm sorry. I shouldent have done that to you sa Niall sorgset.
- Stop it! I don't want anything with you to do! NEVER! Jag skrek och mina tårar rann.
- But please Carly! Just let us talk over this sa Louis.
- No! You are my best friend Louis but I go now! Jag vände mig om och gick i väg.
 
- F*ck! skrek jag rakt ut. Hon hade stuckit i gen. Jag vände mig argt mot Niall. Jag var förbannad.
- What? sa han irrterat när jag stirrade på han.
- It's your fault! Only your fault! sa jag argt.
- No! sa han argt tillbaka.
- Both of you no! We all should have truted her that she wouldent do something like that sa Liam. Jag lungnade ner mig lite och såg dom andra nicka.
- Yeah, Liam's right! sa Harry.
- We have to fix this sa Zayn sedan.
- Yes but how?
- Don't worry Louis, I nkow how sa Niall och log.
___________________________________________________________________________________________
Vinnaren blev Melinda av Nellie. Ni som inte vann bli inte besvikna. Det kommer fler tävlingar. Ledsen för inget i går men vi fick besök. Här har ni ett spännande kaapitel :) Vad har Niall för idé? Några ideér?
 
 


Kommentarer
Nicole ( you Don't know me :)

Hej!... Jätte bra blogg, har precis börjat läsa den. jag bara undrar om du läser några andra 1D-noveller, och om du har träffat de på riktigt :) XOXO

2012-08-03 @ 22:56:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0