I Wish - Del 21 '' F*ck no...''

- You know what Carly? Just leave my life alone!
- Fine... As you wish. Med dom orden försvinner jag från han. jag springer allt jag kan hem och in på mitt rum. Snabbt och lätt packar jag en väska och skriver en liten lapp till mamma och pappa. Jag hoppar in i en taxi och låter den köra mig mot flygplatsen. Snälla låt dom ha en ledig plats på nästa flyg.
_____________________________________________________________________________________________
1 År och 4 månader senare:

¡Dios mío! Someone remove the water from the floor! skrek Julio Richardo. Jag såg hur Chris nickade och försvann för att hämta en mopp för att torka golven med. Detta var mitt liv nu. För 1 år och 4 månader sen så åkte jag hit till Mexico och fick jobb på ett hotell. Jag bor i en avdelning på hotellet som är för anställda. Jag tror att alla mina gamla vänner tror jag är död nu. Ingen har hört av mig. Jag håller bara på att försöka glömma mitt gamla liv och fokusera på detta. Jag ska snart fylla 20 och jag jobbar på ett 5- stjärningt hotell. Det är inte illa. Dessutom är det ett bra jobb. Jag springer och hjälper till lite var som helst i hotellet och sen så skickar även Julio upp mig till hotellrummen för att ta klago mål eller önskningar. Sen klockan 8 varje kväll så får jag ta över underhållningen genom att sitta och sjunga i några timmar. 
- Ay caramba! Carly get ready for tonight skrek Julio och sprang i väg. Han var typ chefen och jobbade även i reseptionen. Jag nickade och försvann upp på mitt rum. Jag tog av mig den oranga västen som alla anställda hade. Sen la jag min namnbricka på byrån med mina kläder i. Jag tog på mig ett par svarta jeans och en enkel vit pösig tröja. Sen fluffade jag till mit hår och log åt min spelbild. Jag tog min gitarr och gick ner till lobbyn.
- Eyy, Chris! Skrek jag åt personen som sprang förbi mig.
- Yes Carly sa han vänligt med sin ljusa stämma.
- What's hapening here?
- Some inportant people coming. That's all I know. Jag nickade och förtod varför alla var galna då.
- I'm getting ready for my performence so have fun with whatever you doing sa jag glatt och han skrattade. Chris var min bästavän här på hotellet. Han visste verkligen allt om mig. Om Nina, om mitt ex. Han visste inte vem det var men han visste att jag hade ett korkat ex. Jag gick i väg mot ett annant rumm som jag skulle vara i. Där fanns en liten scen och massa platser och bord som folk satt vid och tog en drink och lyssnade på min sång. Jag kände mig lite extra nere i dag vilket inte var konstigt. Snart har det gått 2 år sen jag träffade one direction. Med tanke på att jag kände dom i en månad och sen låg i koma i 6 månader. Sen så nu har det gått 1 år och 4 månader. Så ungefär en månad kvar. Det kändes jobbigt. Jag saknade Niall så sjukt mycket. Jag saknade Louis och dom andra också så klart. Jag saknade Melinda och Fiffi. Jag saknade mamma och pappa. Jag saknade alla i mitt gamla liv. Men det är här jag bor nu. Detta är mitt liv. Jag gick och satte mig på pallen i mitten av scenen. Mickstativet stod framför mig och jag började spela gitarr acorden.
 
- Wake up Niall. We are here! Jag vaknade med ett ryck och ser på Liam. Han's glad ansikte som ler mot mig. Jag tvingar fram ett leende och reser mig från den obekväma flygplans stolen. Äntligen så är snart våran tour över. Bara ett land kvar. Sen kan jag åka tillbaka hem till Irland på semseter. Jag går ut ur planet och hämtar min väska. Sen sätter jag mig i bilen som ska ta oss till hotellet. Jag stirrade tomt ut genom fönstret.
- Stop Niall! It's been more than a year now! Get over her. You will never meet her again wheter you like it or not sa Harry argt.
- Shut up! How can you forget a person you treated like shit? You have your girlfriend by your side. You all have. Zayn with Melinda, Liam with Danielle, Louis with Elenor and you with Fiffi. So just shut up!
- Niall! We understand but still. I hate to say this but she is probably dead sa Louis sorgset och försiktigt.
- No! She can't be. Resten av bilresan var tyst. Vi kom fram till hotellet och killarna gick för att checka in. Jag hörde musik och smög i väg lite. Jag gick mot musiken och stannade till. Jag stirrade på personen på scenen som sjöng för sin fulla hals.
 
I was playing back a thousand memories, baby
Thinkin' 'bout everythin' we've been through
Maybe I've been goin' back too much lately
When time stood still and I had you
 
Come back, come back, come back to me like
You would, you would if this was a movie
Stand in the rain outside
'Til I came out
 
Come back, come back, come back to me like
You could, you could if you just said you're sorry
I know that we could work it out somehow
But if this was a movie you'd be here by now
 
I know people change and these things happen
But I remember how it was back then
Locked up in your arms and our friends were laughing
'Cause nothing like this ever happened to them
Now, I'm pacing down the hall, chasing down your street
Flashback to the night when you said to me
"Nothing's gonna change, not for me and you "
Not before I knew how much I had to lose
 
Come back, come back, come back to me like
You would, you would if this was a movie
Stand in the rain outside
'Til I came out
 
Come back, come back, come back to me like
You could, you could if you just said you're sorry
I know that we could work it out somehow
But if this was a movie you'd be here by now
If you're out there, if you're somewhere,
if you're moving on I've be waiting for you ever since you've been gone
I just want it back the way it was before And I just wanna see you back at my front door
 
And I say come back, come back, come back to me like
You would before you said it's not that easy
Before the fight, before I locked you out
But I'd take it all back now
 
Come back, come back, come back to me like
You would, you would if this was a movie
Stand in the rain outside 'Til I came out
Come back, come back, come back to me like
You could, you could if you just said sorry
I know that we could work it out somehow
But if this was a movie you'd be here by now
You'd be here by now It's not the kind of ending you wanna see now
Baby, what about the ending? Oh, I thought you'd be here by now
 
That you'd be here by now
 
Jag stirrade på henne när musiken dog ut och applåderna kom. Inte kunde det väl vara? Vad gjorde hon i Mexico? Jag kände en hand på min axle och vände mig. Louis tittade fundersamt på mig.
- Come on now Nialler. Jag skakade på huvudet.
- Look! Louis flämtade till och stirrade på henne.
- Nialler.. Come. It can't be her. Louis drog bort mig där i från och vi gick mot vårat hotell rum.
 
Jag vaknade upp av alarmet. Jag suckade och gick långsamt upp från sängen. Det var en succse i går. Jag sjöng mest Tayor Swift låtar i går. Jag öppnade med If this was a movie. Sen efter det hade allt gått super och tillsllut så gick jag och la mig. Men nu var det dags för ännu en dag med arbete framför mig. Jag tog på mig ett par vita shorts och ett vitt linne. Över det tog jag den sjukt fula oranga västen. Jag satte  på min namnbricka och gick fram till speglen. Det fick bli mascara som smink. Jag borstade noggrant igenom mitt hår och lätt det hänga över axlarna. MItt hår hade blekts lite över året. Det var mycket mer ljusbrunt nu än mörk brunt. Annars såg jag likadan ut. Jag tog på mig ett par ballerina skor och tog sedan hissen ner till lobbyn.
- Gran tenerte aquí Carly sa Julio glatt när jag kom.
- And why is it good that I am here? sa jag misstänktsamt.
- Room 404. Han log mot mig och jag suckade. Klockan var snart 1 och jag hade haft sovmorgon och så börjar dagen med att ta i mot klagomål. Jag gick in i hissen och tryckte på våning 4. 401.. 402..403.. 404. Där var det. Jag knackade på dörren och när jag hörde kom in så drog jag kortet som passade till alla rum på hotellet. Jag gick in och tog fram mitt anteckningsblock.
- And what are you complaining at? sa jag vänligt beredd med pennan. Inget svar. Jag tittade upp från häftet och mötte 5 chockaerad blickar.
- Fuck.. no.. mumlade jag.
____________________________________________________________________________________________
Lilla Carly då... Inte ska man fly från alla sina problem. Vad tkr ni om kapitlet? 5+ för nästa kapitel. Bara så att ni vet är denna novellen snart slut. Blir shönt. Denna är för rörig och sålig enligt mig. Nästa har jag redan palnerat grejer för så den blir grym .. hoppas jag :)


Kommentarer
~E

Wow fförst reagera jag med ett fuck yeah! Fett bra kapitel!!!:) (som alltid)

2012-08-13 @ 23:41:37
:D

GRYMT !!meeeeraaa :D

2012-08-14 @ 00:58:55
Matilda

älskar!!!

2012-08-17 @ 08:40:18
Maja

Hej jag har precis lagt upp första kapitlet på min novell. Jag skulle bli super glad ifall du tipsade dina läsare om min novell eller bara läste kapitlet själv? :) http://onedirectionfanfiction.com/viewstory.php?sid=39101



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0