I Wish - Del 15 ''Am I reday for this?''

- You can sleep here if you want to? sa hon och log söt. Gud vad hon var underbar.
- Yeah sure. Hon log och blundade. Jag pussade henne's näsa och efter en liten stund hörde man hennes snarkningar. Inte trött va? Det tog inte så lång tid innan jag också somnade.
________________________________________________________________________________________________

- Have any one seen Niall?He was gone over the night... Jag, Louis, Harry och Zayn satt hemma hos Louis och Harry. Vi spelade FIFA sim vanligt och just nu höll Zayn på att slå Harry.
- No Louis I haven't seen Niall so shut up before I lose! sa Harry tjurigt och konsentrerade sig på spelet.
- Weird... He was going to pick up Carly and then come here so we could have a movie night sa jag fundersamt.
- Ooo someone had fun last night! sa Louis.
- You don't know that! utdrast jag.
- oh I do! Niall have a littel crush on Carly and she has a littel drush on Niall! One crsuh plus antoher crush means L.O.V.E! Easy math skrattade Louis och blinkade. Jag himlade med ögonen och riktade min konsentration mot Harry och Zayn. Harry kastade sin kontroll på marken eftersom han förlorat med 9 - 2
- You chea... Mer hann han inte säga innan dörren öppnades och Niall kom in.
- Hey, here you all are!
- Yeah and were have you been Niall? sa Louis och höjde på ett ögonbryn.
- I.. Um I was with Carly sa han och gav oss ett litet leende.
- The hole night?
- Louis, shut up! We was watching some movies, fell a sleep on the chouch and then I woke up this morning and left her sleeping. What time is it?
- Um 12 am, you just left her? sa Louis chockat.
- Mm... Invite Elenor and Danielle and we can have a movie night today instead sa Niall glatt.
- Aha i see and Carly is coming?
- I'm gonna ask. Han log ett fånigt leende och försvann ur synhåll. Jag reste mig snabbt upp och försvann in på mitt rum för att ringa min älskade Danielle.
 
Jag vaknade upp av att något ljus träffade mina ögon. Utanför regnade och det var en sånt där äckligt starkt ljus ute. Jag rullade runt och hamnade på golvet. Jag suckade och reste mig upp. Jag var i vardgsrummet. På soffan. Jag kollade automatiskt på vardagsrummsbordet och såg en liten lapp. Jag öppnade den nyfiket.
'
' Hi, I went home but I call you later and sorry for not waking you up but you are so cute when you're sleeping... Maybe you want to talk about that kiss? xx Niall''

Jag stirrade på lappen. Vi kysstes och han sov här. Åh gud! Jag är glad för det men kan jag klara av det? Mitt liv har varit lite jobbigt dom senaste 4 åren och är jag redo för ett förhållande? Plötsligt öppnades dörren och jag hörde hur ett skrik lämnade mina läppar.
- Hur mår du gumman? Jag kände hur mina ögon blev vattninga och jag sprang fram och kramade min mamma.
- Åh mamma! Jag har saknat dig!
- Jag har saknat dig med gumman och jag är så ledsen att jag ahr jobbat så mycket. Jag ska snart i väg till Frankrike och din pappa ska med då.
- Frankrike?
- Ja, jag har en photografering med Lady Gaga. Mamma har alltid varit en fotograf. Fast för småsaker men nu när vi flyttade till London så fick hon större jobb och nu reser hon världen runt och fotar kändisar. Där av är hon aldrig hemma. Pappa jobbar med mat. Han är kock. Äger tydligen någon stor resturang kedja. Tror den heter Nandos. Nu är han på sina resturanger utomlands. Jag vaknar upp ur mina tankar av att min mobil ringer. Mamma släpper mig och först nu märker jag att mamma kramat om mig hela tiden och att jag gråtit. Jag tar snabbt upp ur min ficka. '' Niall :)'' Allt jag gjorde var att klicka honom. Mamma tittade forskande på mig.
- Vad har hänt gumman? Sätt dig i soffan så fixar jag varm choklad. Jag nickade och satte mig i soffan. Efter en liten stund kom mamma ut med två muggar varm choklad med grädde och marsmeallows.
- Här, så berätta om ditt problem nu. Mamma log varmt mot mig och jag torkade bort mina tårar. Det kändes shönt att ha min mamma att prata med i gen.
- Jo... Jag gillar en kille och asså han gillar nog mig ... tror jag. Mamma tittade på mig och jag suckade.
- Börja om!
- Okej. Jag är kär i Niall Horan. Världkändis och jag är rädd för att få mitt hjärta krossat. Vi kysstes i går och han sa att han gillade mig men varför ´väljer han mig framför en miljon tjejer som vill ha honom? Jag är bara rädd att något ska hända och att du inte finns där och tröstar mig. Låter det konstigt att en 18 - årig tjej säger så?
- Åh lilla hjärtat. Nej det gör det inte och jag kommer alltid finnas här att trösta dig men inget komemr hända. Är det den blonda killen som satt hos dig varje dag i ett halvår?
- Ja det är det.
- Ta chansen! Du gillar verkligen denna killen och du har turen att få svar på din kärlek. Du är vacker och det är inte konstig att han gilar dig. Mamma tog upp min telefon och gjorde något sen gav hon den till mig.
- Prata med han. Mamma reste sig och pussade min panna och gick i väg. Jag log och efter en stund hörde jag Niall bekanta röst.
 
Jag tittade mig nöjt i speglen. Jag hade på mig en rosa ganska luftig tröja och ett par randiga shorts. Till det tog jag ett guldigt halsband jag fått av min mormor och en kuvert väska. Jag fluffade min lockade hår lite grann innan jag la på mascara. Jag gick ner till köket där min mamma var.
- Gud vad vacker du är gumman sa hon och log mot mig.
- Tack mamma. Jag gav henne en stor kram innan jag gick ut till hallen och tog på mig mina svara Jefferay Cambell skor.
 
Jag knackade nervöst på dörren och plötsligt öppnades den av en tjej. Hon hade brunt vackert hår och såg helt perfekt ut.
- Hi im Elenor, Louis girlfriend. You are Carly right? Jag hann knappt reagera innan hon gav mig en kram. Jag kramade tillbaka och log mot henne.
- Yes I am, how do you know?
- I visit you on the hospital and the boys talk alot about you sa hon vänligt.
- Oh, good things I hope skrattade jag.
- Yeah skrattade hon. Jag tog av mig mina skor och följde med in till vardagsrummet. Där satt alla som vanligt. Plus en till tjej. Hon hade stort lockigt hår och satt med huvudet mot Liam's axel.
- Hi everyone sa jag glatt och alla var tysta. Jaha FIFA i gen.
- Hi, sorry for them. Apparentley the game is very inportant skrattade tjejen med lockigt hår.
- Yeah I notice that skrattade jag.
- Im Danielle, Liam's girlfriend.. You are Carly!
- Yupp im Carly. The girl everyone seems to know who she is but she don't have a clue who everyone else is! Danielle och Elenor skrattade åt mig och jag satte mig i soffan. Dom verkade schyssta och vi skulle nog kunna bli bra vänner. Efter en liten stund kom Niall ut och han gav mig ett stort leende.Jag kunde inte hjälpa det utan jag reste mig och gick till han. Jag gav han en stor kram och drog in hans lukt.
- Hi sa han och kysste mig. Jag blev först lite chockad men kysstes tillbaka.
- Stop it love birds! hörde jag en röst gnälla och jag vände mig mot alla.
- Just shut it Zayn skrattade jag.
- Im hungry.. Who wants Nandos? sa Niall glatt.
- Nandos? frågade jag. Dom kan inte mena allvar.
- Yes! My favorite resturang ever! sa Niall glatt och slickade sig runt munnen. Inombords skrattade jag just nu.
- Okey, come on noe then sa jag glatt och gick mot hallen.
 
Vi stog utanför Nandos och Niall nästan sprang in. Den killen älskar verkligen mat. När vi kom in var det fullt ös och personalen sprang runt som galningar. Vi satte oss vid ett bord och efter ett tag kom äntligen en servitris till bordet.
- Im sorry for the waiting but the cheef is coming here and we are trying to make everything look perfect! Precis då öppnades dörren och ingen annan än min pappa kom in genom dörren. Jag hade inte sett han på ett halvår och gud vad jag avr lycklig att se han. Personalen hälsade på han och jag sprang upp från stolen.
- Daddy! skrek jag glatt och kramade om han.
- Om my! Carly, I have miss you sa han glatt och kramade om han. Jag kände mig som ett litet barn i pappa's famn.
- Wait are you daughter to the cheef? frågade Louis chockat.
- Yeah, that's me sa jag glatt. Jag presenterade alla för pappa eftersom han inte kunnat besöka mig på sjukhuset så hade inte dom träffast innnan.
- Well I know who you are Niall.I have heard that you eat here alot! skrattade pappa och pussade mig på pannan innan han ursäktade sig. Niall tittade storögt på mig.
___________________________________________________________________________________________________
Sååådäär! Kaptitel 15! Sådär ja. Har ändrat lite på dom tidigare kapitlen så att bara mamman besökte henne på sjukhuset och när hon kom hem dom första dagarna var bara mamman hemme med henne eftersom pappan rest jorden runt till alla Nandos affärer eftersom han äger hela kedjan.
GLÖM INTE ANMÄLA ER TILL MIN TÄVLING :)


Kommentarer
:D

MEEEEEEER !! :D

2012-07-26 @ 18:55:38
~E

Hej , vart är kapitell 14?? Ser den inte:/

2012-07-26 @ 19:45:45
~E

TILL TÄVLINGEN! GICK INTE ATT SKICKA IN KOMMENTEREN UNDER TÄVLINGEN!
       - Utseende - blondt långt hår , kristallblåa ögon(stavning) smal.hon ser typ ut som 'hayden panettiere'!

         - Sättet - hon är glad av sig men kan vara blyg, morgonpigg, och kaxig mot dem som hon inte känner (om det är det du menar)

         - Intressen - surfa (på vatten) dansa (idrottstjej alltså) festa ibland och vara med vänner/familj spela gitarr

         - Familj- Mamma Anne , storebror Willie, pappa dog i en bilolycka.
         - Namn- Melanie Alison Posey. Smeknamn: mel, melan (kunde nt hitta på nåt annat)
-Ålder- hon är 17 fyller 18 den 7 mars ( du bestämmer liksom)

Lite annat om Melanie- när hennes pappa dog så blev hon deppig och börja skära sig ( gör det nu också när hon känner sig dåligt) hon är ett fan av killarna och har drömt om att bli nära vänn med dem (t.o.m vara ihop med Hazza), hon har flyttat till london på egen hand (mamman betalar lägenheten) för att hon pallar inte vara med sin familj. Hon är jättebra på att dansa och spela gitarr

Om hon kmr in i novellen så kanske kan hon bli ihop med Hazza??:) (hoppas det räckar annars kan du skicka ett mail med frågor) om hon ens vinner!:)!;)

2012-07-26 @ 20:28:22
Vilma

Har precis läst det du har skrivit på rengör novell och jag säger bara: MEEER!! ;)

2012-07-29 @ 20:15:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0