I Wish - Del 7 ''Fiffi''

- I have to go now, im sorry Niall sa hon och reste sig snabbt.
- No worries. Jag följde henne till dörren och gav henne en kram när hon skulle gå.
- Bye the most beutiful girl in the world viskade jag till henne och jag såg hur hon rodnade när hon gick i väg. Hade jag nyss sakt det? Jag tyckte det men jag är chockad över att jag vågade. Jag gick till mitt rum och tog på mig ordentliga kläder. Det fick bli beiga chinos och min free hugs t- shirt. Jag tog på mig ett par RayBan och en keps sen gick jag ut.
________________________________________________________________________________________
Carly's perpsektiv:
 

Jag vet inte riktigt varför jag ljög för Niall. Jag behövde inte dra hem men antagligen så var mamma och pappa oroliga så whatever om jag ljög. Jag var snart hemme och klev in genom dörren.
- Vart har du varit? sa mamma direkt när jag kom in.
- Sov över hos en kompis sa jag och ryckte på axlarna.
- Åh, Jaha var roligt sa hon och gick till köket. Jag sprang upp på mitt rum och satte mig vid datorn. Jag loggade in och såg att Fiffi var inne. Jag ringde henne direkt och log stort. Hon svarade efter en väldigt långstund.
- Heeej! skrek hon och log mot mig.
- Hej Fiffi sa jag och log.
- Varför har du inte hört av dig? Du har varit i London i typ 5 dar? hon kollade lite argt på mig men det brast ganska snart och hon började skratta.
- Inte haft tid men när får ni sommarlov?
- Låt mig se.. VI HAR REDAN SOMMARLOV dumbass! skrattade hon och slog handen mot pannnan.
- Jahopp, kan inte du komma hit då?
- JA! Varför inte ska bara snacka med mammis och pappis skrattade hon. Jag nickade och hon försvann ut ur bild. Jag hörde hur det pratade i bakrunden och efter en liten stund kom Fiffi's ansikte in i bild i gen.
- Okej grejen är... JAG FICK! Hon skrek det sista och log stort.
- Yeeeey, hure länge stannar du?
- 3 veckor din lilla babian skrattade hon.
- Babian? Den var ny jag suckade och skackade på huvudet. Fiffi brukade alltid kalla mig en massa saker. Som loppa, gorilla, mupp, apa, orm och nu babian.
- Ska bara snacka med mina föräldrar. Jag stängde av samtalet och sprang ner till mamma och pappa.
- Em.. Fiffi tänkte komma hit och stanna här i typ 3 veckor sa jag till dom när dom satt i soffan och tittade på tv. Dom vände blicken mot mig och växlade sedan några blickar.
- Okej, men vi jobbar så ni får ta hand om er och inte göra något dumt! sa mamma och jag nickade glatt. Jag kramade om dom och sprang upp på rummet. Fiffi hade loggat ut från skype så jag loggade in på FB. Hon var inne där så jag tog snabbt upp chatten.
'' Hej, varför logga du ut från skype? i alla fall så fick du komma, dag och tid tack? ^^''
'' Skype blev typ bajsigt så jag loggade ut men i alla fall så kommer jag om 2 dar och planet landar ungefär halv 4! :D''
'' Yippie, LÄÄÄNGTAR! Vi ska göra London osäkert hah! Puss måste dra♥''
Jag loggade ut från FB och sen kryssade jag ner internet. Fiffi kommer om 2 dar. Gud vad jag längtar. Min skärmsläckare gick på och det var ett bildspel. Jag tittade på första bilden som kom upp. Jag fick tårar i ögonen och slängde i gen locket. Nina... Jag började gråta och skyndade mig ut ur huset. Mina tårar rann och jag sprang. Plötsigt sprang jag in i någon. Jag tittade upp och såg Niall.
- Why are you crying? Carly? Jag brast ut i mer gråt och han kramade om mig.
- I Can't tell you...No i'm sorry but i can't! It hurts to mutch grät jag fram. Han strök mig över ryggen och hyshade mig.
- It's okey, im here when you want to talk about it. Jag nickade och lätt han trösta mig fast han inte ens visste varför. Det gjorde nästan ingen inte ens Fiffi.
 
2 dar senare, Carly's perspektiv:
 

Jag stog vid flygplatsen och väntade spänt på att Fiffi's plan skulle landa. Gud vad jag hade saknat henne. En vecka utan henne och jag kände mig ändå tom. Visst hade jag umgått's med killarna dom här dagarna och när jag var med dom så glömde jag bort tid och rum. I dag var det fredag och i onsdags när Niall tröstat mig så hade jag följt med han hem och sen så hade killarna kommit efter ett tag. Sen hade jag sovit över hos Niall och tillbringat dagen där men i dag så kom Fiffi. Jag hade tänkt att vi skulle ha en slappar dag med Ben & Jerry's och se på film. En röst i högtalaren sa att planet hade landat. Det kom ut en massa människor och efter en stund såg jag Fiffi's blonda lockiga hår svänga i vinden. Hon log stort och sprang mot mig och gav mig en kram.
- Hed vad jag har saknat dig din lilla skölpadda! sa Fiffi jag himlade med ögonen.
- Jag har saknat med, men skölpadda verkligen? jag tittade på henne och hon skrattade. Vi gick ut och tog en taxi mot mitt hus. Vi lämnade bara hennes väska och sen stack vi mot centrum för att hyra film och köpa B&J's.  Vi valde Mirror Mirror. Jag hade sett den på bio och tyckte den vat riktigt bra men det skulle vara roligt att se den i gen.
 
Vi satt i soffan med varsin glass och filmen hade nyss börjat. Vi kollade inte jätte mycket. Vi satt mest och pratade. Fiffi berättade vad som hade hänt efter jag åkt. Min mobil pep till och jag tog snabbt upp den. Jag log när jag såg att det var från Niall.
'' What are a beautiful girl like you doing? ;) x''
'' Hi on you too Niall xd. Im watching a movie with my friend, wanna come over?xx''
'' Haha yeah sure, the lads are following with me :)xx''
'' Okey, just come in the door is open''
Jag la i från mig mobilen och började kolla på filmen. Fiffi satt redan inne i filmen och tog en stor sked B&J. Hon fick glass runt munnen och jag började skratta åt henne.
- Beautiful Fiffi skrattade jag.
- Oh i know my dear sa hon med en snorikg röst. Vi båda flög ner på golvet och vred oss av skratt.
- Hey we are... here? Niall och dom andra kom in i vardasgrummet och stirrade på oss där vi låg och skrattade.
- Carly? Varför står one direction i ditt vardagsrum? sa hon och höjde på ögonbrynet.
- Åh, detta är min nya vänner skrattade jag. Hon gapade bara åt mig coh stirrade på dom.
 
_____________________________________________________________________________________
Långt kapitel, Vad tycks? Kommentera gärna vad ni tycker :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0