I Wish - Del 12 ''Ambulance''

- Jaa! Ciall är era namn i hop!
- Ta det lungt, börja inte planera våran framtid än! Det var en dejt... Jag skakade på huvdet och gick upp för at göra mig i ordning och sova. Jag var helt slut så jag somnade direkt när mitt smink var borta och min pjamas var på.
________________________________________________________________________________________________
Carly's perspektiv:

- Snälla Fiffi, jag vill sova! Fiffi hade kommit in och skrikit att jag skulle vakna och sen hoppat på mig i sängen.
- Klockan är typ 11 så wake up sleepyhead! 
- Okej då! Jag suckade och reste mig. Fiffi gick ner från min säng och ställde sig i dörröppningen. Jag suckade i gen och gick in i mitt badrum. Jag tog av mig min pjamas och gick in i dushen. Jag tvålande in mig och schamponerade mitt hår. Jag rakade benen och armhålorna och sen så tog jag i hårinpackning.
 
- NU GÅR DU UT UR DUSHEN! DET HAR GÅTT EN OCH EN HALV TIMME DIN SEGA UNGE! hörde jag Fiffi skrika när jag gick ut ur dushen. Jag skrattade åt henne och virade en handuk runt kroppen och runt mitt hår. Jag gick skrattandes ner för trappan och stanande i dörröppningen till köket. Där satt killarna och Fiffi.
- Um... hi? sa jag och tittade storögdt på dom.
- Hello sexy skrattade Harry.
- Just shut up your littel boy skrattade jag.
- Excause me? Im 18 and you are just 17!
- Well soon im 18? Daah! Stick to Fiffi skrattade jag. Harry rodnade och det gjorde även Fiffi.
-.Där får du för att du inte nämnde att dom sitter i vårat kök! sa jag och flinade mot henne. Hon tittade ner i marken och började skratta.
- Du har fortfarnade bara en handuk på dig! skrattade hon. Jag tittade ner på min kropp och rodnade.
- Im just gonna... Um gonna go! sa jag och pekade mot trappan. Jag skyndade mig upp på mitt rum och tog ur handuken från mitt hår. Jag lätt mitt långa blöta hår falla ner för mina axlar. Jag kopplade i hårtorken och tog bort handuken från min kropp. Jag tog på mig ett par troser och letade efter en svart Bh.
- Hey Carly are you co...Niall stod i dörren och stirrade på mig med öppen mun. Jag stirrade som förstenad tillbaka. Jag kom på att jag bara hade på mig troser. Jag tog snabbt upp handuken och virade den runt kroppen.
- Sorry Carly um I... I should go now. Jag nickade och han stängde dörren. Niall hade sett mig halv naken. Gud snacka om pinsamt. Jag hittade äntligen en svart Bh och valde kläder. Jag tog på mig ett svart linne och en rosa puffig kjol. Jag blåste mitt hår och såklart blev det vågigt. Jag sminkade mig med mascara och gick ner. Fiffi stod och lagade pannkakor och jag tog en noggranare titt på vad hon hade på sig. Hon hade en klänning som var i olika därger med något konstigt mönster. Till klänningen hade hon några armband och en ring. Niall stirrade på mig och jag rodnade.
- Um are the pannkakes ready? Im hungry as hell skrattade jag. Det var ett torrt skratt och jag försökte undvika Niall's blickar.
- No, not in a while.
- Ohh! Then i go out! Jag gick till hallen och tog min plånbok sen tog jag på mig mina skor och gick ut. Jag gick mot starbucks.
 
Jag hade varit borta i snart 2 timmar och klockan började närma sig halv 3. Jag lämnade starbucks och njöt av solen som sken på mig. Jag log när jag kollade på alla familjer som gick glatt omkring och alla människor som var så lyckliga. Människorna närmast mig ändrade ansiktsuttryck. Från glatt till panikslaget. Dom skrek någonting men jag hörde ingeting. Jag såg bara bilen som kom farandes mot mig i full fart. Allt det där hände på ungefär 2 sekunder. Många tankar kom in i mitt huvud men ändå så hann jag knappt reagera innan bilen kom i mot mig och allt blev svart.
 
Fiffi's perspektiv:

Vi alla satt och åt pannkakor men jag var orolig. Det har gått fyra timmar. Hon svarar inte i telefon och jag håller på att dö av orolighet.
- Why the hell isn't she home yet? Jag gick runt i en cirkel i köket och alla tittade på mig. Harry reste sig och kramade om mig.
- Im sure she's fine sa han och strök mig på ryggen. Min mobil började ringa och jag svarade.
- Hello?
- Hello, is this Fia Andersen? sa rösten. Ja mitt riktiga namn är Fia men jag hatar det och blir därför kallad Fiffi.
- Yes, why are you wondering?
- My name is Dr. Scarlett Adams and im calling because your friend Carly Johanssen is here on the hospital.
- SHE'S WHAT?!?
- Take it easy. Yes she has been hit by a car and right now she's in coma and very bad hurt. We want you to come to St. Joseph hospital? I heard that you are her best friend.
- Oh.. Okey im coming. Jag fick hackigt fram orden eftersom mina tårar rann. Harry tröstade mig fast han inte visste vad som hänt. Jag la på och sjönk ner på golvet. Mina tårar rann ner förkinderna och min mascara kladdade ut sig.
- What happend Fiffi? sa Liam oroligt.
- Carly...Car.. Hospital var allt jag fick fram mellan hulkningarna.
- Oh no! Jag hörde hur någon grät. Niall. Jag tittade suddigt upp och såg hur Niall grät och hur dom andra hade tårar i ögonen.
 
Niall's perpsektiv:
 
Allt var suddigt och mina tårar rann ner för kinderna. Carly ligger på sjukhus och tänk om hon dör? Inte tänka så Niall. Jag gillar verkligen Carly och tanken på at förlora henne är hemsk. Vi alla gick ut till en taxi och åkte mot St. Joseph hospital. Allt var suddig men jag vet att vi plötsligt satt på hårda stolar i ett väntrum och vi alla grät. Speciellt jag och Fiffi. Vi hade kännt Carly i 2 och en halv vecka. Hon var en av oss. Hon var som en syster till alla killar och för mig? För mig är hon den som lyser upp min dag, den som får mig att skratta, hon som får mig att orka gå upp på morgonen och utan henne skulle leendet på mina läppar vara falskt. Jag var helt enkelt kär i Carly. Vad ska jag göra om hon inte överlever?
 
Liam's perspektiv:

Vi alla satt och grät i väntrummet. Jag försökte hålla mig lugn. Jag har rollen som ''pappa'' i gruppen men hur kan jag försöka vara lugn så att dom andra mår bättre när jag själv är ledsen. Hon ligger tydligen i koma och är väldigt svårt skadad. Det är en väldigt liten chans att hon överlever. Ibland önskar jag att jag inte hade rollen som ''pappan'' i gruppen.
 
Louis perspektiv:

Mina tårar rann. Dom som tog det värst var Niall och Fiffi. Stackars Niall. Han hade äntligen hittat en tjej som han verkligen gillar och som jag vet gillar han tillbaka och så kanske hon dör? Hon var Fiffi's bästavän. Dom hade tydligen bara kännt varandra under 3 år. Dom möttes på gymnasiumet. Men dom var ändå bästisar och nu kanske hon försvinner? Jag vill inte tänka så. Hon var som en femte syster. Jag och hon hade kommit varandra nära och hon hade berättat en hel del för mig om sitt liv. Fast det verkade som om hon undanhöll någonting. 
 
Zayn's perspektiv:

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag gråter inte riktigt men jag är nära på. Jag ser suddigt och stirrar rakt fram. Varför ska det hända henne? En underbar tjej som Carly. Hon har inte gjort denna världen något ont!
 
Harry's perspektiv:

Jag kramade om Fiffi och lätt henne gråta ut mot min axel. Jag kände några tårar rinna ner för mina kinder. Detta var en svår stund för oss alla. Underbart vackra Fiffi var förkrossad och jag tröstade henne så gott jag kunde. Jag undrar vad som kommer hända med Carly.
- Realated to Carly Johanssen? En ung tjej kommer mot oss. Hon har på sig en läkar rock och en namnbricka där det står Dr. Adams.
- How is it with her? frågade Liam allvarligt.
- Well... It dosen't look good...
___________________________________________________________________________________________________
BAM BAM BAAAAM! Jahopp vad kommer nu hända med Carly? Förrsten så får ni bli bättre på att kommentera ^^ Minst 6 kommentarer till nästa del. Om ni är duktiga med kommentarer kommer det upp ett inlägg SNART! Vad tror ni kommer hända? Well... Den som lever få se ;)


Kommentarer
:D

neeej hon får ju inte dö!?!?
meera :D

2012-07-16 @ 11:13:24
Melissa

Jättefint kapitel... Blev glad när man fick en liten snutt av killarnas perspektiv! Men gaah, nu får vi hoppas på att Carly mår bättre :c ♥

2012-07-16 @ 13:39:00
URL: http://onedirectionernovell.blogg.se
Ida

Braaaaaaaaaaaaa

2012-07-16 @ 15:00:27
Alexandra

Världsbäst!

2012-07-16 @ 16:38:34
Helen

Guuud! Nej hon får inte dö! Längtar till nytt kapitel!

2012-07-17 @ 13:33:53
Marie

Skit bra! Älskar att man får från allas perspektiv! ^^

2012-07-17 @ 15:04:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0