I Wish - Del 11 '' The Date''

Minnst 6 kommentarer för nästa del :) Ledsen att jag tjatar men dte tar sin tid att skriva ett kapitel och lite feedback skulle ju vara roligt då! :)
______________________________________________________________________________________________
- Yeah, what is it Niall?
- Do you wanna go out with me? Han lätt nervös och jag skrattade åt han. Så gullig han var. Det var inget hån skratt utan mer '' jag tycker du är gullig'' skratt.
- Yes ofcourse i want Niall sa jag och han log stort. Man såg hans tandställning och hans vita tänder. Gud han var bara för underbar!
________________________________________________________________________________________________

Carly's perspektiv:
 

Jag skynade mig hem mitt i natten. Regnet öste ner och jag kunde knappt vänta med att berätta för Fiffi. Klockan var ungefär ett och killarna hade försökt få mig att sova över men jag hade tackat nej till det och att få sjuss hem. Jag smög försiktigt in i huset. Mamma och Pappa sov nog, eller så var dom inte ens hemma. Vad brydde jag mig? Vi hade nästan inte setts sen vi flyttade hit. Dom var alltid upptagna. Jag tog av mig mina skor och min jacka och gick upp för trappan. Smidigt försvann jag in på mitt rum utan att väcka någon.
- Hej jag hoppade till och såf Fiffi sitta i min säng.
- Hej, borde jag följt efter? Förlåt i sånna fall sa jag och satte mig jämte henne.
- Ne jag överreagerar som vanligt skrattade hon lite lågt.
- Bra! jag gav henne ett stort leende och hon tittade forskande på mig.
- Vad? skrattade jag.
- Varför detta goda humör? Är det Niall?
- Vad är det med Niall? Vad menar du nu?
- Du gillar han, dom blickar du ger han och everything! skrattade hon.
- Ehehe.. Han har bjudit ut mig sa jag och kliade mig i naken.
- OMG!
- Sshh... Mina föräldrar sover!
- Jaja, när tänkte du berätta detta?
- När du slutat stirra irriterande på mig jag gav henne en allvarlig blick och vi båda började skratta.
- Aha.. Jag förstår din knäppskalle,när?
- När vadå? Du är knäpp!
- Omen gud! När ska ní gå ut började hon skratta.
- Aha! I morgon kväll klockan 18.00!
 Hon gjorde ett glädjetjut och kramade om mig. Jag skrattade och tog upp min data. Jag gick in på twitter.. inget roligt, Facebook.. Nepp bara tråkigheter..Jag suckade och tog upp webbcameran och så började jag och Fiffi ta konstiga bilder. Vi gjorde grimaser, pussade varandras kinder, log, pötte undan den andra från kameran.. Vi var allt udda personer. Jag kollade på klockan och suckade. Halv 3. 
- God natt ditt werido sa jag och pötte ner Fiffi från sängen så hon ramlade på sin madrass. Hon började skratta och jag stängde av min data och la den på nattuksbordet. Jag blundade och log. Allt var perfekt nu.
 
Fiffi's perspektiv:
 

Jag satte mig snabbt upp och gnuggade mina ögonen. Carly's säng var tom och klockan stod på 11.37. Jag gick up ur sängen och sträckte på mig. Jag gick in i badrumet och kollade mig i speglen. Mitt blonda hår stod åt alla håll och mina gröna ögon tittade trött på mig. Jag tog av mig mina kläder och hoppade in i dushen. Jag lätt det varma vattnet skölja av mig samtidigt som jag tvålade in mig och schamponerade mitt hår. Jag rakade mina ben och mina armhålor. Efter 20 minuter ungefär var jag klar och gick med en handuk virrad runt mig.
 
Jag gick tröttsamt ner till köket där Carly satt och åt på pannkakor. Hon hade på sig ett par jeansfärgade shorts och ett svart linne. Hennes hår hängde neutralt ner över axlarna och hon log när jag kom in i köket. Jag hade påmig ett par svarta shorts med ett kors av nitar på ena bakfickan. Jag hade även ett beige/grå linne på mig och mitt hår hängde lite rufsigt över mina axlar.
- Hej, pannkakorna är serverade flinade hon och jag skrattade. Jag satte mig och började äta för fullt. Jag hade knappt ätit en när Carly ätit fem. Hon riktigt tryckte is sig som vanligt. Jag stirrade på henne och hon kollade upp på mig från sin mat och munnen var full av pannkakor.
-Vaffd? Jag började gapflabba åt hennes ansiktsuttryck och det faktum att hon inte ens kunde prata pågrund av maten.
- Du skulle se dig själv just nu! fick jag fram mellan skratten. Hon ryckte bara på axlarna och fortsatte äta. Jag återgick till att äta min mat när Carly fick ett sms och hon tog snabbt upp mobilen och log fånigt.
 
Louis perspektiv:
 

- Niall! Don't eat up everything! skrek Harry och snodde en macka från honom. Vi satt i min och Harry's lägenhet och åt frukost. Det fanns nästan allting här. Mackor, ägg, bacon och till och med pannkakor. Det var ovanligt! Jag hade orkat laga pannkakor i morse även om dom blev lite brända.
- NIALL! skrek Zayn och tog bort en bränd pannkaka från ansiktet.
- What? It tasted horrible! sa han som ursäkt.
- Excause me? I did them! sa jag och låtsades bli ledsen.
- Well that explain everything skrattade Liam och tog ett ägg. Jag räckte ut tungan mot honom och han flinade tillbaka.
- What are on our scedule for today? frågade Harry och tog yttligare ett av sin macka.
- Nothing, we are free sa Liam med ett leende. Kanske skulle jag vara med Elenore i dag? Nej juste hon var i väg på någon plåtning. Liam verkade tänk på Danielle när han lyste upp i ett leende men suckade sen.
- Is Danielle busy today? flinade jag mot han och han nickade.
- Yeah, some dance thing suckade han.
- Well if nobody else is busy we can watch movies! sa jag glatt. Niall skruvade besvärat på sig och slutade äta.
- Um im busy mumlade han och kollade ner i golvet.
- Niall has a date! skrattade Harry. Niall's kinder fick en ljus rosa färg och vi alla stirrade på honom.
- YOU REALLY HAVE A DATE! skrek jag och han nickade lite lätt.
- With who? frågade Zayn och verkade lika nyfiken som oss alla.
- It's Fiffi right? sa Liam och tittade nyfiket på Niall.
- Maybe han flinade mot oss och rätade på ryggen. Sen skynade han sig i väg.
- It's Fiffi skrattade Harry när han var borta.
- Yeey, they are so cute together! And she really like's him sa ajg och alla tittade nyfiket på mig nu.
- How do you know that? sa Harry.
- Littel littel Harry... I grow up with four sisters and I can see it sa jag coh skakade på huvudet.
- It's true i can see it too sa Liam och reste sig up. Zayn gjorde detsamma och stack snabbt i väg.
- I go now sa Liam och log. Han gick i väg men kom snabbt tillbaka.
- Movie at 6 pm? And here? sa han och vi båda nickade. Sen var även han borta.
 
Liam's perspektiv:
 

Jag gick segt till min lägenhet som låg i samma korridor. Jag gick in och slängde mig i soffan.Jag satte på tv:n men hann inte titta så länge innan min dörr slogs upp och Niall kom inrusande. 
- I got panic! sa han och stirrade på mig.
- Why? skrattade jag och reste mig upp ur soffan.
- I don't know what to wear? In four hours im going to be alone with her! Han svamlade och gick runt i en cirkel Jag skrattade år han och göljde med han in till honom för att hjälp honom att välja kläder.
 
Carly's perspektiv:
 

Klockan var fem och jag kom ut ur dushen. Jag hade rakat benen och haft en hårinpakning. Medans jag dushat hade jag bett Fiffi välja kläder och hon skulle även locka mitt hår. Jag blåste mitt hår och tog på mig mian underkläder. Jag gick ut och på min säng låg en vit klänning med blommönster på. Till skulle jag ha min jeansjacka och mina vita converse. Jag sminkade mig lätt med mascar och ljus rosa läppglans. Fiffi kom in och började locka mitt hår. När det var klart så måste jag erkänna att detta var en av dom gångerna jag faktiskt gillade hur jag såg ut. Mina bruna lockar låg perfekt runt mitt ansikte och mina ögon såg perfekta ut med mascaran runt ögonen. Med tanke på att jag ahde väldigt speciellt ögonfärg som bytte färg desstu närmare mot pupilen man kom så var det bara fint när den svarta mascaran fick mina ögonfransar att se ännu längre. Det ringde på dörren och jag sken upp i ett leende.
- Dra till killarna så att du inte sitter här och tråkar sönder sa jag.
- Ehehe okej hon log svagt coh jag kramade snabbt om henne innan jag öppnade dörren.
 
Niall stod där ute med ett par beiga chinos och sin gröna ''free hugs'' tröja. Jag log och kramade om honom.
- Hey sa han och log stort.
- Hi jag log mot honom.
- You look really beautiful. Jag fnittrade till.
- Thanks, you look really handsome sa jag och blinkade. Vi hoppade in i en taxi och började åka. Som vanligt så flöt samtalet mellan mig och Niall på och vi pratade om allt möljligt.
 
Vi stannade vid en väldigt flott resturang. Jag stannade och gapade.
- Em Niall? I don't think I have enough money with me to eat here?
- Don't worry I pay sa han och log mot mig.
- But...
- No but, come on now. Han tog min hand och drog med mig in. Vi fick ett bord och snacka om fint. Vi beställde våran mat och här började våran underbara dejt.
 
- Jag är hemma... knappt en sekund senare stog Fiffi framför mig och ville ha detaljer.
- Kysstes ni?
-Nej... Eller han pussa min kind? räcknas det?
- NEJ! Jag berättade i detalj om dejten. Hur vi åkt till stranden och gått hand i hand i månljuset efter att vi ätit. Vi hade snackat om allt möjligt och han hade följt mig hem sen eftersom vi bestämt att gå hem. Han hade stannat på trappan och kysst min kind och sedan gått i väg.
- Ni måste bli i hop, gifta ner och skaffa söta Ciall barn sa Fiffi och såg drömande ut.
- Ciall? Barn? Gita oss?
- Jaa! Ciall är era namn i hop!
- Ta det lungt, börja inte planera våran framtid än! Det var en dejt... Jag skakade på huvdet och gick upp för at göra mig i ordning och sova. Jag var helt slut så jag somnade direkt när mitt smink var borta och min pjamas var på.
_____________________________________________________________________________________________________
Såå..Ganska långt kapitel och glöm inte kommentera nu :) Hoppas ni gillar det :) Ledsen om det är stavfel men orkar inte rätt nu.
 


Kommentarer
:D

mer:D

2012-07-10 @ 00:56:36
Saga

Jättebra!<3 längtar tills nästa :)

2012-07-10 @ 09:09:22
URL: http://fellanochsaggesfotoblogg.blogg.se
Marie

Längtar till ny del! Kan inte du lägga in en bild på dig? :)

2012-07-10 @ 13:44:01
Ida

Super!

2012-07-11 @ 18:24:42
Nellie

Asbraaa!!!

2012-07-15 @ 16:59:00
helena

skiit bra :)

2012-07-15 @ 20:11:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0