I Wish - Del 10

Minst 4 kommentarer till nästa del :)
_______________________________________________________________________________________________
- Hey! I don't say it like that skrattar jag och tar upp min mobil. Jag smsar snabbt Carly och frågar vad hon gör. Efter en stund får jag svar att hon tar det lungt och vi fortsätter våran konversation till vi bestämer att hon och Fiffi ska komma hit. Undrar vad hon säger om i går?...
______________________________________________________________________________________________
Niall's perpsektiv:
 

Jag gick nervöst och öppnade dörren när Carly och Fiffi kom. Dom var båda väldigt blöta eftersom det regnade ute, som vanligt då.
- Hey sa hon glatt och gav mig en kram. Jag gjorde en liten grimas eftersom jag blev blöt med sen Fiffi likadant när hon kom fram till mig och sen gick vi in. Dom kramade om alla och slängde sig i soffan. Alla grimaserade lite närdom blev blöt men glömde det snabbt. Jag satte mig jämte dom och föraökte slappna av. Det var väl ingen big deal om det inte betydde något? Jo det var det. För mig. Den kyssen hade betytt allt. Jag gillar verkligen henne och att veta att det kanske inte betyder något är inte så roligt. Alla skrattar och jag tittar mig chockat omkring. Fokusera Niall!
- What happend yesterday? Jag vaknade upp ur mina tankar av att Carly och jag satt ensama i soffan.
- What do you mean?
- I don't remeber annything! skrattade hon.
- Oh, same here sa jag och fejk log. Hon skrattade och gick sedan ut i köket. Jahopp hon kom inte i håg någonting och nu ljög jag och sa att inte jag heller gjorde det. Jag gick efter och såg att dom andra var där och försökte laga mat.
-Soo Fiffi did you have fun last night? skrattade Louis och Fiffi kollade chockat på han.
- What do you mean? What have you heard? How did you know? hon babblade nervöst på och en rodnad spred sig över ansiktet.
- Um.. What? I just wonderd if you had fun... I know Harry had! skrattade Louis. Harry gav Louis en ilsken blick och Louis skrattade så mycket att han snart låg på golvet.
- Well i don't know if Fiffi had ''fun'' but she told me some things from yesterday skrattade Carly.
- Give it up! I was f**cking drunk! I didn't want to do annything! Hon skrek det och sen var hon borta. Alla kollade chockat mot dörren där hon försvunnit.
 
Carly's perspektiv:
 
Fiffi hade rusat i väg och alla tittade mot dörren. Hon hade alltid varit extra känslig. Jag skickade ett sms där jag frågade om hon var ok. Efter en stund fick jag ett ja tillbaka. Jag kunde inte riktigt fokusera på Fiffi's problem just nu. Niall... Han tog upp min hjärna. Han verkade så sorgsen när jag inte kom i håg någonting. Dessutom så känndes det annorlunda att se han. Han's vackra blåa ögon, det underbara leendet, hans skratt och hela han. Vänta lite? Varför pirrade det i magen när jag ser han, varför gör han mig glad och varför så blir jag ledsen av att se han ledsen? Gillar jag Niall? Börjar jag få känslor för den irländska sångaren? Frågorna snurrade i mitt huvud men jag visste svaret. Jag hade fallit för Niall efter 2 veckor i hop.
- CARLY?!? Are you deaf? skrek Louis och skrattade åt mig.
- Öm.. What?sa jag förvirrat.
- The reality is calling Carly sa Louis och flinade. Jag lipade mot han och han lipade tillbaka.
- Then what did you say? sa jag.
- We wondrerd if you wanted pizza and then we were going to watch some movies sa Niall och jag nickade.
- Yeah sure, who's going to buy the pizza? sa Liam och tittade på oss alla.
- I can go sa Niall och Liam nickade.
- I come with you sa jag och log. Han gav mig ett leende och sen fortsatte dom bestäma vem som skulle köpa film och snacks. Jag och Niall gick ut i hallen och tog på oss våra skor. Det avr mina vita converse. Jag hade på mig ett par svarta shorts och ett enkelt vitt linne. Mitt hår var uppsatt i en slarvig knut.Jag och Fiffi hade itne orkat fixa oss så jätte mycket när vi stack hit. Jag hade fixat en fiskbens flätta åt Fiffi.
 
Jag och Niall stod inne i pizzerian och väntade på våra 2 st familj pizzor.
- So Carly... Tanks for following here sa han och log mot mig.
- No worries, annything for you skrattade jag. Han log och såg in mig i ögonen. Det var som allt frös til is och det kändes som vi stog så i flera minuter även fast det bara varade i några sekunder innan jag vek av med blicken och rodnade. Jag? Rodna? Jag rodnade aldrig! Vi tog pizzorna och började gå hem i gen.
- Carly?
- Yeah, what is it Niall?
- Do you wanna go out with me? Han lätt nervös och jag skrattade åt han. Så gullig han var. Det var inget hån skratt utan mer '' jag tycker du är gullig'' skratt.
- Yes ofcourse i want Niall sa jag och han log stort. Man såg hans tandställning och hans vita tänder. Gud han var bara för underbar!
__________________________________________________________________________________________________
SJUKT LEDSEN! Vet att det tog ett tag men jag har inte varit viid datan med tanke på det fina vädret men här har ni en del i alla fall :)
 


Kommentarer
Anonym

Hej , när kmr nästa del??:) bra novell!!:)

2012-07-08 @ 12:55:26
Ewelina

Hmm vet du vart del 9 har tagit vägen??

2012-07-08 @ 13:26:12
Saga

Du är jättebra på skriva, måste bli bättre på att kommentera känner jag. Det tar ju säkert timmar för er att skriva ett kapitel och för oss tar det typ 1 min. Känner mig dum... Sorry, ska bli bättre :)

2012-07-08 @ 18:59:16
URL: http://fellanochsaggesfotoblogg.blogg.se
Josefin

Jättebra novell!! Du är jätteduktig :)

2012-07-09 @ 14:58:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0